۱۴۰۲/۱۱/۱۴
مدرسه دهیار-فرایند برنامه ریزی و اجرا
برای اجرایی نمودن آموزش بر مبنای طرح پیشنهادی سه گام مورد نظر است
فرایند برنامه ریزی و اجرا
برای اجرایی نمودن آموزش بر مبنای طرح پیشنهادی سه گام مورد نظر به شرح ذیل است:
گام اول: آموزش مفاهیم پایه(Content Base Learning)
این مرحله بر رویکرد یادگیری محور و محتوا محور(Content Base Learning) استوار است. در این گام ابتدا میبایست اساتید و مدرسان با تجربه و صاحبنظر در حوزه تخصصی را شناسایی نمود و طبق سرفصلهای مورد نظر نسبت به تهیه محتوای تخصصی اقدام شود.
پس از نهایی نمودن محتواها، یادگیری به صورت حضوری و غیر حضوری در مدت تعیین شده صورت می پذیرد.
از اهداف مورد انتظار در این مرحله شناسایی اساتید مجرب و صاحبنظر در حوزه تخصصی و تشکیل شبکه مربیان تعالی مدیریت روستایی است.
گام دوم: کارگروهی (Action Base Learning)
اساس آموزش عالی تربیت مدیر روستا بر کارگروهی و استمرا آموزش برای دستیابی به تحول و بهبود مساله پایه گذاری شده است. یادگیری در این گام بر اصول تجربی و کار گروهی و عملی استوار است. همچنین در این مرحله آموزش حل مساله، آموزش تهیه سند تحول و بهبود، آماده کردن ذهنیت و افکار فراگیران برای تهیه سند توسعه آتی شهر خود است.
گام سوم: اجرای سند تحول و بهبود
مرحله سوم رویکردی کارآفرین محور(خلق و آفرینش) دارد و در صدد تربیت مدیرانی است که بتوانند با خلاقیت و نوآوری مسایل را شناسایی و حل نمایند.
یکی از اقدامات حایز اهمیت در اجرای پروژه های بهبود در آموزش و یادگیری تیمسازی، شناسایی نفرات مورد نیاز و نقشهای آنها در پروژه و اقدامات اجرایی است. این نقشها شامل مدیران، تسهیلگران، کاربران یا مجریان فرآیند و… هستند که هریک مسیولیتهایی را برعهده دارند. در این گام نخبگان و شبکه نیروهای متخصص تیمهای تحول را راهنمایی و هدایت می کنند تا بتوانند به حل مسایل و تهیه سند تحول و بهبود و پیاده سازی در روستای خود اقدام نمایند.
بازدید : ۱۲
پرینت خبر : 
لینک خبر : http://imo.org.ir/RContent/I77SFX-.aspx
مطالب مرتبط با این موضوع :